Regulamin świadczenia usług elektronicznych przewoźnik.pl”

§ 1. Postanowienia wstępne

  1. Niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez TRANS-ADAMS Smolak Adam (dalej również „Regulamin”) określa warunki i zasady korzystania z Usługi elektronicznej PRZEWOZNIK.PL, która umożliwia nawiązywanie kontaktu między Przewoźnikami a Klientami w celu przewiezienia określonej rzeczy lub osoby z miejsca na miejsce.
  2. Usługodawcą Usługi elektronicznej PRZEWOZNIK.PL jest TRANS-ADAMS Smolak Adam, adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej i adres do korespondencji: ul. Centralna 29, 36-051 Górno, NIP: 5170239820, REGON: 180543229, adres poczty elektronicznej: [email protected] (dalej również „Usługodawca”).
  3. Przewoznik.pl jest Usługą elektroniczną umożliwiającą Klientom wystawianie Ogłoszeń, dotyczących poszukiwanych informacji o usługach przewozowych. Przewoznik.pl udostępnia Klientom Formularz, będący elektronicznym narzędziem Usługi, który służy do wystawiania Ogłoszeń. Z kolei Przewoźnik dzięki Giełdzie ma możliwość ich wyszukiwania, nabywania informacji oraz Rezerwacji. Usługodawca jest odpowiedzialny za świadczenie Usług elektronicznych wskazanych w niniejszym regulaminie i zobowiązany jest do ich świadczenia w sposób należyty i wolny od wad. Usługodawca w ramach Usługi Przewoznik.pl zapewnia Usługobiorcom dostęp do informacji, jednocześnie nie będąc stroną jakichkolwiek porozumień, umów lub relacji umownych jakiejkolwiek natury pomiędzy Klientem a Przewoźnikiem. Usługa Przewoznik.pl nie jest również miejscem zawierania pomiędzy Usługobiorcami jakichkolwiek umów, w tym umowy przewozu. Usługodawca nie ingeruje w jakiekolwiek zobowiązania powstałe w następstwie wymiany informacji w ramach Usługi Przewoznik.pl pomiędzy Klientem a Przewoźnikiem.

§ 2. Definicje

Dla potrzeb niniejszego Regulaminu definiuje się pojęcia:

  1. APLIKACJA – aplikacja webowa lub mobilna, będąca narzędziem, za pomocą którego Usługobiorcy mogą skorzystać z Usługi elektronicznej Przewoznik.pl.
  2. CENNIK – dokument na podstawie, którego Usługodawca dokonuje wyceny przesyłki albo przewozu osób.
  3. FORMULARZ – interaktywny formularz, umożliwiający Klientowi zamieszczenie Ogłoszenia, dotyczącego przewozu rzeczy, bądź Ogłoszenia o poszukiwanym przewozie osób na Giełdzie.
  4. GIEŁDA – zbiór Ogłoszeń zamieszczonych przez Klientów w ramach Usługi Przewoznik.pl.
  5. KLIENT – (1) osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, (2) osoba prawa lub (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, posiadająca Konto w Aplikacji i chcąca skorzystać z Usługi elektronicznej Przewoznik.pl, w szczególności poprzez wystawianie Ogłoszeń.
  6. KODEKS CYWILNY - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. 2017 poz. 459 z późn. zm.).
  7. KONTO – indywidualny profil Usługobiorcy, który może on założyć w Aplikacji w celu skorzystania z Usługi elektronicznej Przewoźnik, do którego dostęp można uzyskać po dokonaniu rejestracji lub skorzystania z opcji „Zarejestruj przy pomocy Facebook”; dostęp do Konta zabezpieczony jest podanym przez Usługobiorcę adresem e-mail oraz hasłem.
  8. KONTO PRZEWOŹNIKA – wariant Konta przeznaczony dla Przedsiębiorców (Przewoźników), które zawiera wszystkie funkcjonalności Konta, wzbogacone o możliwość nabywania za pomocą Kredytów informacji o Ogłoszeniach i dokonywania Rezerwacji.
  9. KREDYT – jednostka płatnicza, za pomocą, której Przewoźnik, w ramach Usługi elektronicznej Przewoznik.pl może nabyć informację o Ogłoszeniu i dokonać Rezerwacji. Wartość Kredytu ustalana jest w oparciu o Cennik.
  10. OGŁOSZENIE – informacja Klienta dotycząca (1) przesyłki, w szczególności jej rodzaju, gabarytów, wagi oraz miejsca odbioru i dostarczenia lub (2) osoby do przewiezienia z miejsca na miejsce. Aplikacja w oparciu o dane zawarte w Ogłoszeniu, wykorzystując informacje z Cennika automatycznie dokonuje wyceny przyszłej umowy przewozu. Ogłoszenie Klienta nie obliguje go do wybrania Przewoźnika, który dokonał Rezerwacji.
  11. PRAWO PRZEWOZOWE – ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1983 z późn. zm.).
  12. PRZEDSIĘBIORCA – przedsiębiorca w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz.U.2017 poz. 2168 z późn. zm.).
  13. PRZEWOZNIK.PL – Usługa elektroniczna świadczona przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorców, z wykorzystaniem aplikacji webowej i aplikacji mobilnej, polegająca na możliwości skorzystania z Aplikacji poprzez zamieszczanie Ogłoszeń na Giełdzie, udostępnienie Usługobiorcom informacji na temat Ogłoszeń oraz dokonywaniu Rezerwacji.
  14. PRZEWOŹNIK – Przedsiębiorca, posiadający Konto Przewoźnika w Aplikacji i chcący skorzystać z Usługi elektronicznej Przewoznik.pl, w szczególności poprzez nabycie informacji na temat Ogłoszenia i dokonanie Rezerwacji.
  15. REGULAMIN – niniejszy regulamin.
  16. REZERWACJA – status Ogłoszenia po nabyciu przez Przewoźnika informacji o Ogłoszeniu. Przewoźnik dokonując Rezerwacji akceptuje cenę przyszłej umowy przewozu, którą zawrze z Klientem. Rezerwacja nie jest ofertą w rozumieniu kodeksu cywilnego.
  17. USŁUGOBIORCA – Klient lub Przewoźnik.
  18. USŁUGODAWCA – TRANS-ADAMS Smolak Adam, adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej i adres do korespondencji: ul. Centralna 29, 36-051 Górno, NIP: 5170239820, REGON: 180543229, adres poczty elektronicznej: [email protected]
  19. USŁUGA ELEKTRONICZNA, USŁUGA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorców.
  20. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. 2017 poz. 683 z późn. zm.).

§ 3. Ogólne warunki korzystania z usług elektronicznych

  1. Na warunkach wskazanych w Regulaminie z Usługi Przewoznik.pl może korzystać każdy Usługobiorca.
  2. Regulamin ustala zasady tworzenia i warunki korzystania z Konta i Konta Przewoźnika. Aplikacja umożliwia korzystanie z Przewoznik.pl.
  3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Usług Elektronicznych w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorcy zobowiązani są do podawania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu; (2) aktywny dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 9.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

§ 4. Funkcjonowanie konta i konta przewoźnika

  1. Konta Usługobiorców umożliwiają im korzystanie ze wszystkich lub wybranych Usług Elektronicznych.
  2. Korzystanie z Konta i Konta Przewoźnika jest bezpłatne, z tym jednak zastrzeżeniem, iż nabywanie pełnych informacji o Ogłoszeniu oraz dokonywanie Rezerwacji dla Konta Przewoźnika wymaga posiadania Kredytów. Zakup Kredytów odbywa się z wykorzystaniem płatności elektronicznych.
  3. W celu skorzystania z Usługi Przewoźnik.pl konieczne jest utworzenie Konta albo Konta Przewoźnika według następującej procedury:
    1. właściwe uzupełnienie formularza rejestracyjnego,
    2. zaznaczenie pola „Zarejestruj się”,
    3. kliknięcie bądź skopiowanie i otwarcie linku weryfikacyjnego, który zostanie przesłany na podaną przez Usługobiorcę skrzynkę poczty elektronicznej (e-mail).
  4. Konto może zostać również założone przy wykorzystaniu danych z portalu Facebook poprzez kliknięcie „Zarejestruj z pomocą Facebook”. Niniejsza funkcjonalność dotyczy tylko Kont zakładanych przez Klientów.
  5. Wypełnienie procedury zawartej w ust. 4.3. oraz 4.4 powyżej jest równoznaczne z zawarciem umowy o korzystanie z Usługi Elektronicznej.
  6. W formularzu rejestracyjnym Usługobiorcy podają następujące dane:
    1. Imię
    2. Nazwisko
    3. Adres e-mail
    4. Hasło
    5. Numer telefonu
    6. Adres
    7. Kod pocztowy
    8. Miasto
    9. Kraj,
  7. Nadto w formularzu rejestracyjnym Usługobiorcy, którzy są Przedsiębiorcami podają:
    1. Nazwę firmy
    2. NIP
    3. REGON
  8. W przypadku Usługobiorców będących Przewoźnikami konieczne jest oznaczenie zielonego prostokąta z napisem „Przewożę”.
  9. Usługobiorca, w razie zmiany danych, zobowiązany jest do bieżącej aktualizacji Konta.
  10. W tym samym czasie Usługobiorca może założyć i korzystać tylko z jednego Konta.
  11. Usługodawca świadczy Usługę Elektroniczną na czas nieoznaczony.
  12. Usługobiorca może, w każdej chwili i bez podania przyczyn, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego oświadczenia do Usługodawcy na adres poczty elektronicznej [email protected] lub też pisemnie na adres ul. Centralna 29, 36-051 Górno. Usługodawca zobowiązany jest usunąć Konto bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni.
  13. Usunięcie Konta wskazane w ust. 4.12. może zostać dokonane, z zastrzeżeniem następujących przypadków:
    1. Klient posiada aktualne Ogłoszenia,
    2. Przewoźnik posiada aktualne Rezerwacje.
  14. Usługodawcy przysługuje prawo zamrożenia Konta (brak możliwości podejmowania żadnych czynności przez Usługobiorców) w przypadkach gdy:
    1. Usługobiorca narusza Regulamin,
    2. Usługobiorca mimo uzasadnionego wezwania ze strony Usługodawcy zamieszcza w Aplikacji informacje bezprawne, reklamowe o charakterze ogłoszeniowym czy informacji handlowej,
    3. Usługobiorca przekazuje za pośrednictwem Aplikacji informacje teleadresowe,
    4. Usługobiorca dokonuje weryfikacji Przewoźnika;
    5. działania Usługobiorcy naruszają dobre imię i renomę Usługodawcy.
  15. Konta Klientów będących konsumentami w rozumieniu Kodeksu Cywilnego mogą zostać zamrożone w przypadku bezskutecznego wezwaniu do zaprzestania działań wskazanych w ust. 4.14. w terminie 7 dni. Naruszenie musi być rażące i obiektywnie uzasadnione.
  16. Konto zostaje zamrożone na okres 7 dni. W przypadku ponownego działania wskazanego w ust. 4.14. zamrożenie konta może trwać 14 albo 30 dni w zależności od rodzaju i skali naruszeń. W następstwie zamrożenia Konta Usługodawca kasuje wszystkie Ogłoszenia oraz Rezerwacje Usługobiorców.
  17. W przypadku wielokrotnego naruszenie Regulaminu przez Usługobiorców, Usługodawcy przysługuje prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej za 7 dniowym terminem wypowiedzenia.
  18. Usługodawcy przysługuje prawo do zmiany lub usunięcia zamieszczanych przez Usługobiorcę treści w Aplikacji, w przypadku gdy naruszają one Regulamin.

§ 5. Korzystanie z usługi przewoznik.pl

  1. Korzystanie z Usługi Przewoznik.pl wymaga aktywnego Konta Klienta albo Konta Przewoźnika.
  2. W celu korzystania z Usługi Przewoznik.pl przez Przewoźnika niezbędna jest jego weryfikacja dokonywana przez Usługodawcę. Usługodawca posiada uprawnienie do podjęcia działań zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Przewoźnika na Koncie Przewoźnika. W związku z tym, Usługodawca ma prawo do zażądania od Przewoźnika przesłania skanów posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji.
  3. W przypadku negatywnej weryfikacji Przewoźnika Usługodawca może zamrozić lub usunąć Konto Przewoźnika.
  4. Konto Przewoźnika posiada wszystkie funkcjonalności, włącznie z zamieszczaniem Ogłoszeń.
  5. Usługa Przewoznik.pl świadczona jest przez czas nieoznaczony. Zaprzestanie korzystania z Usługi następuje zgodnie z przypadkami opisanymi w § 4.
  6. Klient i Przewoźnik zamieszczają Ogłoszenia bezpłatnie.
  7. Aby zamieścić Ogłoszenie Usługobiorca musi zalogować się na swoje Konto. Zamieszczanie Ogłoszenia odbywa się z wykorzystaniem Formularza, który po wypełnieniu należy zatwierdzić.
  8. Usługobiorca zamieszczając Ogłoszenie określa w Formularzu:
    1. Czy Ogłoszenie dotyczy rzeczy czy osoby,
    2. Rodzaj, gabaryt i wagę rzeczy,
    3. Adres odbioru i adres dostawy (trasa),
    4. Terminy,
    5. Swój numer telefonu (jeśli inny niż podany przy rejestracji)
    6. Swój adres e-mail (jeśli inny niż podany przy rejestracji)
    7. Numer telefonu odbiorcy przesyłki.
  9. Po wprowadzeniu treści Ogłoszenia, Usługobiorca otrzymuje informację o koszcie potencjalnego przewozu. Koszt przewozu ustalany jest w oparciu o Cennik.
  10. Usługobiorcy mogą modyfikować treść ogłoszenia, aż do momentu dokonania Rezerwacji.
  11. Usługobiorca zamieszczający Ogłoszenie obowiązany jest zamieszczać jedynie informacje prawdziwe, rzetelne i nie wprowadzające w błąd.
  12. Klienci mogą pozostawiać komentarze i oceny Konta Przewoźnika.
  13. Ogłoszenia są zamieszczane za pomocą Aplikacji i są dostępne w zakładce Giełda dla wszystkich zalogowanych Usługobiorców.
  14. Usługa Przewoznik.pl świadczona jest nieodpłatnie, z tym zastrzeżeniem, iż do uzyskania pełnych informacji o Ogłoszeniu oraz dokonanie Rezerwacji przez Przewoźnika niezbędne jest posiadanie Kredytów.
  15. Przewoźnicy mogą korzystać z Przewoznik.pl na zasadach odpłatnych.
  16. Usługi świadczone odpłatnie dla Przewoźników polegają na możliwości zakupu Kredytów, niezbędnych do uzyskiwania pełnych informacji o Ogłoszeniu i dokonaniu Rezerwacji. Nieodpłatnie Przewoźnik uzyskuje następujące informacje:
    1. Czy Ogłoszenie dotyczy przewozu osoby bądź rzeczy,
    2. Przybliżoną trasę – z miejsca określonego kodem pocztowym do miejsca określonego kodem pocztowym,
    3. Rodzaj, gabaryty i wagę rzeczy.
    4. Terminy,
    5. Ilości Kredytów niezbędnych do nabycia pełnych informacji.
  17. Odpłatnie, przy użyciu Kredytów, Przewoźnik nabywa:
    1. Imię i nazwisko Klienta,
    2. Dokładne dane adresowe miejsca odbioru i dostawy (trasa),
    3. Numer telefonu Klienta,
    4. Adres e-mail Klienta,
    5. Numer telefonu odbiorcy przesyłki.
  18. Ilość Kredytów po jakiej Przewoźnik może nabyć pełne informacje o Ogłoszeniu i dokonać Rezerwacji ustalana jest w oparciu o koszt przewozu i stanowi wynagrodzenie prowizyjne Usługodawcy. Wysokość wynagrodzenia prowizyjnego ustalona zostaje w Cenniku.
  19. W terminie 7 dni od daty zakupu Kredytów Usługodawca zobowiązany jest wystawić na rzecz Przewoźnika fakturę Vat.
  20. Usługodawcy przysługuje prawo wprowadzania czasowych promocji, na warunkach określonych w regulaminie promocji, dotyczących pobierania niższej ilości Kredytów niż wskazane w Cenniku za dany przewóz. Co do zasady promocje nie łączą się.
  21. Usługodawcy przysługuje prawo wezwania Usługobiorcy do zmiany, korekty bądź usunięcia Ogłoszenia, w przypadku gdy Ogłoszenie narusza Regulamin. W przypadku bezskutecznego wezwania, Usługodawca usuwa Ogłoszenie.

§ 6. Ogólne zasady wystawiania ogłoszeń

  1. Usługobiorca zamieszczający Ogłoszenie obowiązany jest do zamieszczenia zgodnych ze stanem faktycznym, jasnych, rzetelnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji.
  2. Ogłoszenie, jego przedmiot i treść powinny być zgodne z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze w szczególności poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich. Wystawienie Ogłoszenia (w tym jego treść oraz przedmiot przesyłki) przez Usługobiorcę nie może naruszać przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub praw osób trzecich
  3. W przypadkach dotyczących przewozu przesyłek szczególnych (np. przesyłki niebezpieczne) Usługobiorca obowiązany jest zawrzeć o tym stosowaną, dokładną informację w opisie Ogłoszenia.
  4. Usługobiorca zobowiązany jest do niezamieszczania w ramach Ogłoszenia treści bezprawnych, danych kontaktowych umożliwiających kontakt z Klientem poza Aplikacją oraz treści o charakterze reklamowym, ogłoszeniowym lub informacji handlowych.
  5. Ogłoszenie Usługobiorcy nie obliguje go do wybrania Przewoźnika, który dokonał Rezerwacji.

§ 7. Reklamacje

  1. Wszelkie reklamacje Usługobiorcy mogą składać w formie pisemnej na adres ul. Centralna 29, 36-051 Górno lub pocztą elektroniczną na adres [email protected].
  2. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji Usługodawca doradza:
    1. Opatrzenie tematu korespondencji zwrotem „Reklamacja”,
    2. Podanie w opisie reklamacji informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju wystąpienia nieprawidłowości
    3. Podanie daty wystąpienia nieprawidłowości,
    4. Określenie roszczenia
    5. Podanie danych kontaktowych składającego reklamację
  3. Wymogi określone w ust. 7.2. stanowią jedynie poradę, która może usprawnić proces rozpatrywania reklamacji, lecz nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem wskazanych wyżej instrukcji.
  4. Usługodawca rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.

§ 8. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość przez konsumentów

  1. Poniższe zapisy Regulaminu mają zastosowanie jedynie do Klientów będących konsumentami.
  2. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem wyjątku o którym mowa w zdaniu następnym.
  3. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenia powinno zostać skierowane do Usługodawcy na adres ul. Centralna 29, 36-051 Górno lub pocztą elektroniczną na adres [email protected].
  4. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Przewozu oraz umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.

§ 9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

  1. Niniejszy punkt Regulaminu ma zastosowanie jedynie do Usługobiorców będących konsumentami.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  3. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
    2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
    3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email [email protected].

§ 10. Postanowienia dotyczące usługobiorców niebędących konsumentami

  1. Usługodawca może wypowiedzieć Usługobiorcy niebędącemu konsumentem umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie takiemu Usługobiorcy stosownego oświadczenia. Usunięcie Konta powoduje jednocześnie usunięcie wszelkich treści zamieszczonych przez Usługobiorcę.
  2. Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej zawartej z Usługobiorcą niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie takiego Usługobiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
  3. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  4. Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorcy niebędącego konsumentem odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań powstałych na skutek wszelkich błędów i awarii technicznych oraz przerw technicznych.
  5. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Usługobiorcy niebędącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jedynie do wysokości uiszczonych Usługodawcy przez takiego Usługobiorcę opłat za korzystanie z Usług Elektronicznych. Usługodawca ponosi wobec Usługobiorcy niebędącego konsumentem odpowiedzialność tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści.

§ 11. Prawa autorskie

  1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Aplikacji jako całości oraz jej poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną prawa autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 12. Postanowienia końcowe

  1. Podstawową formą komunikacji na odległość z Usługobiorcami oraz z osobami trzecimi są poczta elektroniczna: [email protected] oraz poczta tradycyjna: ul. Centralna 29, 36-051 Górno.
  2. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Aplikacji oraz możliwość korzystania z Usługi Przewoznik.pl.
  3. Usługodawca obowiązany jest informować niezwłocznie Usługobiorców o wszelkich błędach oraz awariach technicznych oraz przewidywanym terminie ich usunięcia.
  4. Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy techniczne, w szczególności prace rozwojowe, konserwatorskie i inne.
  5. Przerwy techniczne będą planowane w taki sposób aby w jak najmniejszym stopniu utrudniały korzystanie z Przewoznik.pl. Planowane przerwy techniczne będą z wyprzedzeniem przez Usługodawcę ogłaszane, z czasem trwania przerwy włącznie.
  6. Zapisy dotyczące przerw technicznych nie wyłączają, ani nie ograniczają uprawnień Usługobiorcy będącego konsumentem, przewidzianych przepisami prawa, w szczególności w zakresie odpowiedzialności Usługodawcy.
  7. Regulamin może ulec zmianie, o treści zmian Regulaminu każdy Usługobiorca zostanie poinformowany przez umieszczenie przez Usługodawcę na stronie głównej Aplikacji wiadomości o zmianie Regulaminu, zawierającej zestawienie zmian Regulaminu i utrzyma tę informację przez okres, co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych. Usługobiorcy zostaną dodatkowo powiadomieni przez Usługodawcę poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej, wskazany przez nich w formularzu rejestracyjnym, informacji zawierającej zestawienie zmian Regulaminu.
  8. Poinformowanie o zmianie Regulaminu, nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Usługobiorca posiadający Konto Użytkownika, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu.
  9. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2017 poz. 1219 z późn. zm.), Ustawy o Prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
  10. Wybór prawa polskiego nie prowadzi do pozbawienia konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy na mocy prawa państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, pod warunkiem, że przedsiębiorca: (1) wykonuje swoją działalność gospodarczą lub zawodową w państwie, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu; lub (2) w jakikolwiek sposób kieruje taką działalność do tego państwa lub do kilku państw z tym państwem włącznie; a umowa wchodzi w zakres tej działalności.